Rema 1000

Obniżenie cen przez gwałtowny rozwój logistyki. Klucz do sukcesu Rema 1000.

Każda firma FMCG powie, że jedynym sposobem, aby odnieść sukces na konkurencyjnym rynku jest usprawnienie logistyki. Kompletacja głosowa w centrach dystrybucyjnych i zautomatyzowany przepływ palet spowodowały ogromne oszczędności dla dystrybucji detalicznej żywności w Rema 1000 w Norwegii.

Działanie w 100%

Od ponad 20 lat REMA dystrybucja, dział logistyki REMA 1000, zarządza procesami magazynowymi współpracując z firmą Consafe Logistics, która dostarczyła firmie REMA system WMS (Warehouse Management System). Firma stale uaktualnia swój system
i usprawnia praktyki w celu osiągnięcia doskonałości w całym łańcuchu dostaw. REMA posiada sześć centrów dystrybucyjnych w całej Norwegii. Wśród nich wyróżniamy dwa
z nich, jeden w Stavanger, gdzie występuje kompletacja manualna i jeden w Trondheim, gdzie wprowadzono tzw. wózki satelitarne do obsługi towarów suchych w całym magazynie.

Jedną z głównych korzyści w zarządzaniu z systemem WMS w Rema 1000 jest 100% wykorzystanie czasu pracy. "Dla nas bardzo ważnym jest, aby dostarczyć produkty tak tanio i efektywnie, jak to tylko możliwe. Dzięki użyciu systemu WMS, który daje nam całkowitą niezawodność, możemy się skoncentrować na zwiększaniu efektywności przepływów dystrybucyjnych i wciąż poprawiać wydajność", mówi Narve Lyder Carlsen,
IT Manager, Stavanger REMA.

Obsługa na każdym poziomie automatyzacji

Choć w magazynie w Stavanger występuje obsługa ręczna a w Trondheim 30% towarów jest obsługiwane przez wózki satelitarne, obydwa systemy są sterowane przez system WMS.

remaWózek satelitarny przenosi wszystkie suche produkty. Wszystkie przychodzące palety
i 270 stacji kompletacyjnych są obsługiwane automatycznie. Kompletacja odbywa się w pełni ręcznie, ale jeśli jakiś sklep zamówi pełną paletę od jednego producenta, wózek satelitarny przygotowuje ją do wydania. "Mamy już nieco większy zwrot, niż oczekiwano odkąd wprowadzono automatyzację", mówi Gunnar Pedersen Lian, dyrektor logistyki
z magazynu w Trondheim. "Mieliśmy do wyboru sterowanie automatyką realizowaną przez Swisslog lub kierowaną przez WMS z Consafe Logistics. Wybraliśmy integrację z systemem automatyzacji Consafe Logistics. Dzięki ich rozwiązaniu zaoszczędziliśmy na kosztach. Wiedzieliśmy, że Consafe Logistics integrował się już
z systemem Swisslog i mieliśmy tylko niewielki problem z komunikacją między tymi systemami".

Eliminacja błędów, kompletacja głosowa

Obydwa magazyny używają głosowego systemu kompletacji i obydwa traktują eliminacje błędów przy kompletacji jako największą korzyść. Dzięki kompletacji głosowej i kontroli
w celu zapewnienia prawidłowego pobrania, osiągnęliśmy dokładność zbliżoną do 100%.

Stavanger określił, iż dzięki kompletacji głosowej wzrost wydajności wyniósł 15% co odpowiada zaoszczędzonym 3 minutom dla każdego zadania kompletacji. Menedżerowie obu magazynów przyznają, że pobieranie prawidłowych towarów za pierwszym razem daje duże oszczędności. Ale korzyści są mierzone nie tylko w wydajności. "Pracownicy kompletujący mają obie ręce wolne, więc podnoszą towary bardziej ergonomicznie. Środowisko pracy jest lepsze, ponieważ nie ma tak wiele hałasu", mówi Gunnar Pedersen Lian. "Jest większa wydajność, lepsza ochrona pracowników i wyższa jakość realizacji zamówień."

Podejmowanie decyzji w locie

W obu magazynach uznano wsparcie w podejmowaniu decyzji dostarczone przez WMS jako klucz do efektywności operacyjnej. "Widzimy, jak wiele paczek mamy spakować
w ciągu kilku godzin. Musimy spakować pojazdy przed końcem pewnego okresu, a wiemy, jak wiele z nich jest w każdej strefie"
, mówi Gunnar Pedersen Lian. "Widzę, co robi każdy pracownik i mogę użyć danych z systemu, aby zwiększyć jego efektywność. Jest to bardzo dobry system do planowania i pomaga nam osiągnąć nasze cele. Bardzo szybko dostrzegamy, że musimy obsadzić załogę na dodatkowe godziny pracy na konkretny dzień.".

Narve Lyder Carlsen przyznaje, "Możemy wyciągać raporty na temat wszystkich działań
w magazynie i podejmować decyzje na bieżąco. Widzimy, jak działa magazyn i jak radzą sobie poszczególni pracownicy. Mamy możliwość szybkiego spojrzenia, co się dzieje
w magazynie, system jest prosty do nauczenia dla operatorów, dzięki czemu można bez problemu zatrudniać ludzi na krótkie okresy"
.

Ludzie byli również pod wrażeniem wydajności WMS. "WMS jest bardzo stabilnym systemem i mamy bardzo mało awarii. Pracujemy 24 godziny na dobę 5 dni w tygodniu
i możemy kontrolować przepływ towarów w każdej chwili"
, mówi Gunnar.

Efektywność w całym magazynie

Menedżerowie działów IT i logistyki w bardzo prosty sposób mogą uzyskać wszystkie wskaźniki KPI, których potrzebują. "Dzięki systemowi WMS obserwujemy wydajność od kierowców ciężarówek po pracowników zajmujących się kompletacją. Można zmierzyć, ile palet kierowcy ciężarówek transportują w ciągu godziny lub dnia", mówi Gunnar. "Wózki satelitarne optymalizują transfer wielu palet w Trondheim. Mają one taką samą wydajność na godzinę, jaką kierowcy ciężarówek mieli w jeden dzień".

Partnerstwo dla ciągłego doskonalenia

REMA stoi w obliczu klasycznego problemu jakim jest zwiększanie biznesu bez powiększania przestrzeni magazynowej. Dzięki stałej współpracy z Consafe Logistics obie firmy na bieżąco opracowują procedury i narzędzia do optymalizacji przepływów oraz, aby rozwiązywać wszystkie problemy, które się pojawiają.

"Co trzy tygodnie mamy spotkania z kierownictwem Consafe Logistics, aby przedyskutować ulepszenia, ale kontaktujemy się prawie każdego dnia. To nasz sposób bycia najbardziej konkurencyjną firmą w naszej branży", mówi Narve Lyder Carlsen.

"Ale jedną z największych zalet tej firmy jest całkowita autonomia. Możemy wykonywać wszelkie zmiany, jakie chcemy, bez konieczności zgłaszania ich do zarządu. Dlatego możemy zdecydowanie i szybko adaptować się do zmian i wykorzystywać logistykę, aby wygrywać wojnę z innymi sieciami sklepów", stwierdza Carlsen.

5 kluczowych wskazówek, by osiągnąć doskonałość w logistyce

  1. Inwestycja w elastyczny WMS, który będzie w stanie obsłużyć przyszłą automatykę magazynową
  2. Wdrożenie komunikacji głosowej w celu wyeliminowania błędów pobierania
  3. Natychmiastowa reakcja na informacje
  4. Posiadanie "współpracującego partnera", który pomoże rozwiązać pojawiające się problemy
  5. Umożliwienie menedżerom IT i logistyki podejmowania niezbędnych decyzji, bez konieczności zgłaszania ich zwierzchnikom.
2012-06-03

REMA 1000

REMA 1000 obsługuje ponad 500 sklepów w całej Norwegii. Ich model biznesowy opiera się na oferowaniu żywności w bardzo konkurencyjnych cenach. Cała logistyka jest kontrolowana przez REMA Distribution, która stale poprawia wydajność logistyki w całej grupie.

Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO! Nieustannie gromadzimy i tworzymy inspirujące i ciekawe artykuły oraz istotne informacje biznesowe. Zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać najnowsze i najciekawsze informacje bezpośrednio do swojej skrzynki mailowej bez żadnych kosztów, sześć razy w roku!
ZAPISZ SIĘ
Dołącz do nas
Śledź nas poprzez media społecznościowe i miej dostęp do najnowszych informacji.
ranktrackr.net